Koppel vernederd door Ryanair: “zo ga je niet met mensen om”

Sam Johns, 31, en partner Danielle Downing, 30, vlogen op 9 maart van Bristol Airport naar Lanzarote, maar toen het tijd was om op 12 maart terug te vliegen, werd hun vlucht getroffen door langdurige vertragingen als gevolg van slecht weer. wordt geannuleerd.

Het stel strandde op het vliegveld tussen honderden anderen die op dezelfde vlucht van Ryanair zouden stappen.

Johns vertelde ITV: “Aanvankelijk zou het vliegtuig om 18.00 uur lokale tijd vertrekken, maar het liep constant vertraging op.

“Rond middernacht kregen we onze bagage terug en beloofden accommodatie en transfers, die nooit kwamen.

“Honderden mensen werden in plaats daarvan gedwongen te slapen op de betonnen vloer of lopende banden in de aankomsthal.

“Geen water, dekens, niets anders dan een voucher van € 4 die op bepaalde plaatsen ongeldig was.”

Tot overmaat van ramp zei Johns dat ze op een ‘wilde heksenjacht’ rond de luchthaven werden gestuurd om naar verschillende vertrekgates te gaan voordat uiteindelijk werd bevestigd dat de vlucht tot de volgende dag was geannuleerd vanwege het weer.

Johns, uit Devon, zei dat hij en zijn partner nauwelijks sliepen en zagen hoe jonge kinderen ’s nachts op een betonnen vloer moesten slapen, terwijl oudere passagiers in rolstoelen sliepen.

Hij voegde eraan toe: “Het was verschrikkelijk. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt in mijn leven. Het was behoorlijk traumatisch. We proberen compensatie te krijgen, maar dat blijkt ook een absolute nachtmerrie te zijn vanwege boekingen door derden.”

Het paar ging uiteindelijk de volgende dag rond 15.00 uur aan boord – 21 uur nadat hun oorspronkelijke vlucht had moeten opstijgen.

In een verklaring zei een woordvoerder van Ryanair tegen ITV: “Een klein aantal vluchten van/naar Lanzarote (12 maart) liep ’s nachts vertraging op vanwege zware mist op de luchthaven van Lanzarote. Getroffen passagiers werden op de hoogte gebracht en vervolgens geüpdatet via e-mail, sms en PUSH-meldingen.

“Passagiers kregen echter een overnachting aangeboden, aangezien er beperkte hotelbeschikbaarheid was op Lanzarote, sommige passagiers op de luchthaven bleven en alle passagiers die hun eigen accommodatie regelden, werden geïnformeerd dat ze terugbetaling konden claimen op Ryanair.com.

“Om de overlast voor de passagiers tot een minimum te beperken, regelde Ryanair reddingsvluchten voor de volgende ochtend (13 maart) toen de mist optrok. We bieden onze oprechte excuses aan de getroffen passagiers aan voor het ongemak veroorzaakt als gevolg van deze weergerelateerde vertragingen, die volledig buiten onze verwachtingen lagen.” controle.”

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *