Dirk van den Broek heeft opnieuw de eerste plaats veroverd in het CPS GfK Zomerrapport voor landelijke supermarktformules. Hiermee is het de beste supermarkt van Nederland in 2024.
De A-merkdiscounter behaalt deze overwinning met overtuiging, na eerder ook al de eerste plaats te hebben ingenomen in het laatste winterrapport van GfK.
Overtuigende Overwinning
Dirk van den Broek scoort hoog op vier van de negen beoordeelde aspecten, waaronder de belangrijke categorie kwaliteit. Hiermee is Dirk de grote winnaar van het Zomerrapport van CPS GfK.
“Een teamprestatie waar wij heel trots op zijn. Consumenten beoordelen Dirk vooral op lage prijzen en aanbiedingen het hoogst, maar ook op voorraad en kwaliteit scoren we heel goed. Dit is een opsteker die bevestigt dat we op de goede weg zijn”, aldus Marcel Huizing, directeur van Dirk van den Broek.
Hoogste Rapportcijfer
De Kerst- en Zomerrapporten zijn de meest prestigieuze onderzoeken naar de waardering van consumenten voor hun supermarkt. Dirk krijgt in dit zomerrapport een rapportcijfer van 7,71, het hoogste onder de landelijke ketens.
Daarmee laat Dirk concurrenten als Lidl en Plus achter zich. Dirk is een overtuigende winnaar met eerste plaatsen op vier van de negen aspecten, waaronder prijs, aanbiedingen, kwaliteit en voorraad. Bij de versafdelingen staat Dirk nu op de tweede plaats.
Consumentenbond Erkenning
Dirk kwam herhaaldelijk uit onderzoeken van de Consumentenbond als de goedkoopste supermarkt. Dit benadrukt de sterke prijsstrategie van de keten, wat ook terugkomt in de hoge waardering van consumenten in het GfK Zomerrapport.
Aangescherpte Koers
Marcel Huizing geeft aan dat de supermarkt nog steeds profiteert van de aangescherpte koers die zij hebben ingezet.
“We plukken nog steeds de vruchten van de aangescherpte koers die we als supermarkt hebben ingezet. Bij Dirk kun je rekenen op de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Wat mij betreft een groot compliment voor alle Dirk-collega’s. Met name de collega’s op de winkelvloer die er elke dag voor zorgen dat onze klanten tevreden en met een glimlach onze winkels verlaten én ervoor zorgen dat ze weer terugkomen.”
Trots op de Prestaties
De tevredenheid en loyaliteit van de klanten zijn voor Dirk van den Broek de ultieme bevestiging dat de ingezette koers succesvol is. Door consistent te scoren op zowel prijs als kwaliteit, weet de keten zich te onderscheiden en een sterke positie in de markt te behouden.
De erkenning in het GfK Zomerrapport onderstreept nogmaals de prestaties en inzet van het hele team achter Dirk van den Broek.
Met deze overwinning blijft Dirk van den Broek een voorbeeld van hoe een supermarktketen succesvol kan zijn door te focussen op kwaliteit, klanttevredenheid en aantrekkelijke prijzen. De toekomst ziet er rooskleurig uit voor deze A-merkdiscounter, die steeds opnieuw bewijst dat het mogelijk is om topkwaliteit te bieden voor een lage prijs.