Man dient gênante klacht in bij IKEA maar wordt niet serieus genomen

NVWA: Stop direct met het gebruiken van dit IKEA-product!

Soms gaan dingen niet volgens plan – en dan heb je een keuze. Of je moppert rond en hebt medelijden met jezelf, of je lacht om de situatie en blijft vooruit kijken.

Toen de Noor Claus Jørstad een gênant incident onder de douche had met zijn nieuw gekochte IKEA-krukje, besloot hij het laatste te doen – en deelde hij zijn ervaring in een humoristische Facebook-post.

Wat hij niet wist, was dat het verhaal een internetsensatie zou worden.

Man dient gênante klacht in bij IKEA maar wordt niet serieus genomen

Wat er gebeurde was dat Claus Jørstad een slechte knie had, dus besloot hij dat het een goed idee zou zijn om een krukje te kopen zodat hij onder de douche kon gaan zitten.

Nadat hij verschillende alternatieven bij IKEA had bekeken, besloot hij voor de “Marius” kruk te gaan, omdat deze was gemaakt van staal en plastic en comfortabel was.

Maar er was één ding dat Claus was vergeten: de kruk had 8 kleine gaatjes, iets dat al snel voor een ongemakkelijk probleem zou zorgen. Op zijn Noorse Facebook-pagina schrijft hij over het incident:

“Toen ik thuiskwam, zette ik mijn nieuwe meubelstuk onder de douche en stapte in, dit keer zonder kleren. Ik ging rustig op de kruk zitten en zeepte mijn hele lichaam in, inclusief de ‘kapitein’ en zijn ‘twee matrozen’. Zoals je je misschien kunt voorstellen, bengelen de matrozen tussen mijn benen, maar aangezien dit een openbare Facebook-post is, blijf ik bij meer bloemrijke taal.

“Dus toen het dek glad werd en de kapitein en zijn bemanning duizelig werden van al het schuim, begonnen ze rond te glijden als dronken matrozen!” Claus schrijft en vervolgt:

“Toen gebeurde er iets vreselijks. Een matroos ontsnapte onbewust en gleed door een van de gaten in de kruk naar beneden. Ik merkte het eerst niet, maar zoals je weet, hebben dingen de neiging om uit te zetten als ze worden opgewarmd. En als een zeeman het echt warm krijgt, dan zet hij echt uit in omvang. Ik merkte dit pas toen ik probeerde op te staan, alleen om te ontdekken dat de kruk achter me bleef hangen en een verschroeiende witte pijn als een bliksem door me heen ging. Die nietswaardige zeeman zat vast in het gat!

Man dient gênante klacht in bij IKEA maar wordt niet serieus genomen

“Dus daar zat ik. En zat. Ik dacht na over mijn hachelijke situatie en probeerde een uitweg te vinden. Ik kon de matroos niet omhoog trekken en ik wist niet zeker of ik hem van onderaf omhoog zou kunnen duwen zonder naar het ziekenhuis te hoeven. Dus bleef ik daar zitten peinzen”, schrijft Claus.

Maar terwijl hij daar in de toevallige val zat, begon het probleem zichzelf op te lossen:

“Ik zat daar tot ik geen warm water meer had – en als het warme water opraakt, krijg je het koud, vreselijk koud.” hij schrijft, en vervolgt:

“Sinds ik het koud begon te krijgen, dacht ik na over hoe ik warm kon blijven, dus probeerde ik naar de föhn te grijpen… en raad eens wat er gebeurde?!? De kou had die verdomde zeeman weer doen krimpen, en met een klap was ik weer een vrij man!

Het eerlijke verhaal deed de lezers dubbel lachen en in slechts één dag ontving hij 25.000 likes en 12.000 shares. Op dezelfde dag schreef IKEA een ingenieuze Facebook-opmerking:

“Hallo Claus. Het spijt ons te horen dat uw bemanning in de problemen is gekomen en dat de kustwacht bijna moest ingrijpen. Wij raden aan om dit krukje uit de douche te halen en er een mooie bloempot op te zetten.

Man dient gênante klacht in bij IKEA maar wordt niet serieus genomen

Als je toch besluit om hem onder de douche te bewaren, zorg er dan voor dat je de juiste kleding draagt voor een ruige dag op zee – we raden aan om een zuidwester aan te trekken. Fijne dag verder”, schrijft IKEA.

Ik denk dat dit een goed voorbeeld was van iemand die om zichzelf kan lachen!

Deel dit artikel als je vindt dat mensen zichzelf minder serieus moeten nemen!

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *