TUI biedt slachtofferhulp na horror vlucht

De vlucht van de luchtvaartmaatschappij vanuit Tenerife zou afgelopen donderdag (9 maart) rond 20.00 uur in Manchester landen, maar de piloot moest de landing afbreken vanwege de extreme weersomstandigheden – veroorzaakt door storm Larissa – en werd omgeleid naar de luchthaven East Midlands.

Een passagier aan boord van de vlucht beschreef angstaanjagende scènes en gaf toe dat hij dacht dat hij het niet levend zou redden.

Volgens Manchester Evening News zei Gareth Salter: “Mensen raakten in paniek, baby’s schreeuwden, vrouwen huilden.

“Er waren enkele jonge meisjes achter ons in tranen.

“Ik was mijn gebeden aan het opzeggen, om eerlijk te zijn. Ik had niet gedacht dat ik mijn familie nog zou zien.

“We wisten van het nieuws dat het slecht weer zou worden, maar zodra we aan land kwamen, voelde het gewoon niet goed.

“Er waren zijwinden en we werden heen en weer geslingerd in de turbulentie.”

Hij vervolgde: “Ik wist dat het Manchester niet was zodra we landden. Toen kwamen ze op de luidspreker en zeiden dat we in East Midlands waren en dat het een piloot in opleiding was en vroegen ons om hem een klap te geven omdat hij ons veilig had geland. Mensen applaudisseerden omdat ze nog steeds in shock waren.

“Het was gewoon verschrikkelijk.”

Gareth zei dat de passagiers vervolgens door de luchtvaartmaatschappij in de steek werden gelaten en gedwongen werden hun eigen weg naar huis te vinden; TUI zei echter dat het transfers naar Manchester Airport regelde en accommodatie bood aan passagiers.

Het bedrijf biedt ook gratis advies aan degenen die het nodig hebben.

Een TUI-woordvoerder vertelde The Mirror: “Helaas werd een van onze vliegtuigen omgeleid naar East Midlands Airport vanwege de harde wind bij de nadering van Manchester.

“De veiligheid van onze klanten en bemanning is altijd onze eerste prioriteit en we willen passagiers geruststellen dat hun veiligheid nooit in het gedrang is gekomen.

“Onze cockpitbemanning volgt een strenge training die alle wettelijke vereisten voor deze situaties overtreft.

“Eenmaal veilig geland, ging de piloot de cabine binnen en informeerde de passagiers over wat er was gebeurd, en er werd vervoer over land geregeld zodat ze die avond door konden vliegen naar Manchester, hoewel we onze excuses aanbieden als er nog meer vertragingen waren met het afgesproken vervoer.

“We willen klanten verzekeren dat dergelijke gevallen zeldzaam zijn en danken onze passagiers voor hun begrip.

“TUI heeft iedereen in het vliegtuig begeleiding van CCP (Centrum voor Crisispsychologie) aangeboden mocht dat nodig zijn.”

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *