Bridget Maasland en Frans Bauer zijn furieus omdat hun namen misbruikt worden in nepadvertenties op social media.
In deze advertenties wordt valselijk beweerd dat de BN’ers drastisch zijn afgevallen door het gebruik van afslankpillen. Beide sterren nemen stelling tegen dit bedrog.
Misbruik van bekende namen
Bridget Maasland luchtte recent haar hart in RTL Boulevard, waar ze vertelde dat ze het zat is dat haar naam ongevraagd wordt gebruikt in valse reclame-uitingen.
Ze benadrukt dat de beweringen in deze advertenties, zoals het verliezen van twintig kilo in twee maanden, complete onzin zijn. “Het is hartstikke fake,” aldus een geëmotioneerde Bridget.
Frans Bauer overweegt juridische stappen
Frans Bauer, die eveneens het slachtoffer is van deze frauduleuze praktijken, overweegt juridische stappen te ondernemen tegen de makers van deze nepadvertenties.
In een interview met De Telegraaf benadrukt hij dat het gebruik van zijn foto’s en valse getuigenissen over gewichtsverlies door afslankpillen onrechtmatig is. Hij voegt eraan toe dat hij nooit producten zou promoten waar hij niet achter staat.
Echte verhalen achter het gewichtsverlies
Hoewel beide BN’ers recentelijk inderdaad zijn afgevallen, hebben zij dit niet bereikt met behulp van de gepromote afslankpillen.
Maasland geeft toe dat ze slanker is geworden, mede door het verwijderen van haar implantaten en een rigoureus trainingsregime, maar beslist niet door de ‘gummetjes’ uit de advertenties.
Bauer daarentegen heeft een simpelere aanpak gekozen om gewicht te verliezen; door kleinere porties te eten van hetzelfde voedsel dat hij altijd al at, in plaats van een streng dieet te volgen.
Hij legt uit dat een dieet niet past bij zijn onregelmatige levensstijl, en dat het verkleinen van zijn maaltijden een betere oplossing was.
Het is duidelijk dat de verontwaardiging bij zowel Maasland als Bauer groot is, en dat zij niet zullen rusten totdat deze misleidende advertenties worden gestopt.
Ze zijn vastbesloten om hun volgers en fans te beschermen tegen deze vorm van bedrog en benadrukken het belang van een eerlijke en transparante communicatie over gewichtsverlies.
Het is te hopen dat hun boodschap aankomt en anderen zal weerhouden van het geloven in dergelijke misleidende claims.